Keresőoptimalizálás: kulcsszavak
A keresőoptimalizálás kulcsszavai
Keresőbarát weboldal
A keresőbarát honlap olyan webhely, amely:
- a) a Google által a weblapra "ráeresztett" keresőrobotok számára minden formai és tartalmi segítséget megad a honlap zavartalan és teljes feltérképezéséhez
- b) eközben a weboldal formai és tartalmi jegyei olyanok, hogy a lehető legtöbb információt közlik arra nézve, hogy mi a honlap tartalma, tárgya, jelentése, és melyek azok a legfontosabb fogalmak, amelyeket érint, tovább ezeket milyen kulcsszavak jellemzik.
A kulcsszavas relevancia
A SEO releváns kulcsszavai |
Általános szakmai vélemény, hogy kulcsszavas relevanciával akkor rendelkezik a honlap, ha a fentebb említett információk nemcsak hogy léteznek, hanem a weboldalon elhelyezett és a Google algoritmus által értékelhető, értelmezhető információk kifejezetten valamely erőre megadott kulcsszavakra vonatkoznak, továbbá ha ezek a kulcsszavak megfelelően változatos, gazdag, bőséges tartalommal alátámasztott reprezentációt nyernek az adott szájton. Nehéz megmondani pontosan, hogy a Google-kereső szemszögéből mi számít relevánsnak, de a sokéves tapasztalatok alapján néhány kritérium bizonyosnak látszik, például:
- azon túl, hogy a keresési szempontokat meg kell megfelelni, messzemenően szükséges a megfelelően gazdag tartalmi (főleg szöveges) háttér kialakítása a weblapon;
- nagyobb szövegtest esetében jobbak az érvényesítési és variációs lehetőségek, míg ha kevés a szöveg, a kritériumoknak eleget tevő részek szinte összeérnek – ennek kontraproduktív hatása is lehet;
- a keresőszempontok érvényesítése nem történhet mechanikusan és az egyes elemekre nézve különválasztottan, hanem az optimalizálásnak komplex módon kell megtörténnie, és az érvényesített kritériumok szerves egységet kell hogy alkossanak mind egymással, mind a webhely tartalom részével.
Mi a honlap Google-optimalizálása?
Honlapoptimalizálás: Annak elérése az on-site munka során, hogy
- a) a honlap keresőbarát legyen, azaz formai és tartalmi jegyei eleget tegyenek a Google elvárásrendszerének;
- b) annak elérése, hogy a honlap a lehető legnagyobb relevanciát mutassa az előre megadott kulcsszavakra nézve.
A két pont alá a Google szakember szerint összességében több tucatnyi kritérium sorolható, de az összes elvárásnak a gyakorlatban igen nehéz eleget tenni, ám az mindenképpen szükséges, hogy az elsődleges SEO-szempontok közül az alapvető fontosságúak mindegyike, és a másodlagos fontosságúak közül is minél több érvényesüljön. Egyetlen honlapon általában 5-6 igen fontos és legalább ugyanennyi kevésbé fontos szempont érvényesítése már jó eredménynek számít, de keretként érdemes legalább 20-25 szempontot szem előtt tartani.
Ezzel együtt tudni kell, hogy a Google utóbbi időben érvényesített gyakorlatában
- a SEO-szempontoknak való formális megfelelés vesztett jelentőségéből
- ehelyett igen fontossá vált az egyedi, információgazdag és az adott témát illetően releváns tartalom megléte.
- a főleg formai szempontokat nem mechanikusan kell érvényesíteni, hanem variációs kreativitással – el kell kerülni a nagyon mesterséges, nagyon céltudatos „steril” megoldásokat
- ugyanakkor a nagyobb eltérések, a túlságosan szabad értelmezés csökkenti az egyes tényezők hatásosságát
- tehát: a formai elvárások teljesítésében meg kell találni a jó középutat a még hatásos, de már nem merev megoldások között
Mi a linképítés?
Linképítés – a webkörnyezetet érintő off-site munka. A honlap optimalizálás alkalmassá teszi a vitorlás hajót arra, hogy célba érjen, de a szelet ehhez a linképítés adja. Hiába fúj a szél, ha a hajó alkalmatlan, és hiába alkalmas a hajó, ha nem fúj a szél. Az első lépés azonban mindenképpen a hajó paramétereinek az optimalizálása, a külső linkháló - más szóval linkprofil felépítése legyen a második lépés.
SEO - Keresőoptimalizálás - Search Engine Optimization
A Keresőoptimalizálás nem más, mint a honlapoptimalizálás és a linképítés együttvéve, bár gyakran csak az első fogalomra értik. A SEO-záson leginkább a honlap formai és tartalmi Google-megfeleltetése értendő. De újabban fogalom és maga a tevékenység elképzelhetetlen hogyan kiegészítő területek nélkül, mint a tartalommarketing, a közösségi marketing, a tartalommegosztás és az online promóció egyéb módozatai. A fizetett szolgáltatásokat is ide számítva ezt a tevékenységi kört a keresőoptimalizálással együtt keresőmarketingnek nevezzük.