Első 10 Google-találat
A Google nem indexálja ezt a posztot, így alább egy link mutatja, hová tettem át, persze átírva.
A SEO-mennyországba a találati listákon keresztül vezet az út, efelől semmi kétségünk nem lehet. Mint ahogy afelől sem, hogy a mennybemenetel annál valószínűbb, minél jobb a helyezés. Aki a honlapjával felkerül az első tíz Google-hely egyikébe, már az előszobában érezheti magát. Ám odáig elég rögös az út és közvetlenül az előszobaajtóban igen nagy a tülekedés. Ami nem is csoda, lévén a 11. és 10. pozíció között hatalmas a szakadék.
Mégpedig azért, mert a böngészők döntő többsége (több, mint a szinte mindenre feljogosító kétharmad!) az első oldalról, azaz az első 10 link egyikére kattintva választ magának árut, szolgáltatást. Ha 20 cég kínál a piacon gömbölyített kavicsot és ennek a húsznak a webáruháza ott van a top20-ban, akkor a forgalomnak 85-90 %-át egészen bizonyosan a top10-es élmezőny viszi el akkor is, ha mondjuk a 16 szebben gombölyít, mint a 4. Az a webáruház tulajdonos, aki a 11 helyen van, akár 5-6-szoros forgalomnövekedést is tapasztalhat csupáncsak attól, ha sikerül a 10. helyre feljönnie.
A SEO-mennyországba a találati listákon keresztül vezet az út, efelől semmi kétségünk nem lehet. Mint ahogy afelől sem, hogy a mennybemenetel annál valószínűbb, minél jobb a helyezés. Aki a honlapjával felkerül az első tíz Google-hely egyikébe, már az előszobában érezheti magát. Ám odáig elég rögös az út és közvetlenül az előszobaajtóban igen nagy a tülekedés. Ami nem is csoda, lévén a 11. és 10. pozíció között hatalmas a szakadék.
>> Első helyre kerülés a Google keresőben - Honlap Seo
Mégpedig azért, mert a böngészők döntő többsége (több, mint a szinte mindenre feljogosító kétharmad!) az első oldalról, azaz az első 10 link egyikére kattintva választ magának árut, szolgáltatást. Ha 20 cég kínál a piacon gömbölyített kavicsot és ennek a húsznak a webáruháza ott van a top20-ban, akkor a forgalomnak 85-90 %-át egészen bizonyosan a top10-es élmezőny viszi el akkor is, ha mondjuk a 16 szebben gombölyít, mint a 4. Az a webáruház tulajdonos, aki a 11 helyen van, akár 5-6-szoros forgalomnövekedést is tapasztalhat csupáncsak attól, ha sikerül a 10. helyre feljönnie.
No de hogyan kerüljön a honlap a Google első oldalára? Ez bizony fogas kérdés. Ám annyi bizonyos, hogy a költséghatékonyság szempontjából még mindig a keresőoptimalizálás a legolcsóbb: az ár / érték arány itt a legkedvezőbb. Aki már folytatott AdWords kampányt, tudhatja, mekkora összegeket kell kifizetni akkor, ha sűrűn kattintanak oldalunk linkjére - és azt is, hogy ebből milyen kevés a reális vásárló, megrendelő. Ha viszont optimalizálással jut élpozícióba weboldalunk, akkor csak a tuning-időszak húzós anyagilag, mivel a linképítési árak leginkább a hálózat kialakítása idejére nézve magasak, később mind a munka volumene, mind a munkadíj csökken, így megfelelő előkészítés után mondjuk a negyedik hónaptól kezdve már alig kell fizetni azért, hogy a SEO-szakértő benn tartsa honlapunkat az első 10-ben.
De néha túl nagy erőfeszítés sem kell a sikerhez. Arra, hogy Magyarország miniszterelnöke, egy blogposztomat szinte félkézzel fellöktem az első oldalra.
De néha túl nagy erőfeszítés sem kell a sikerhez. Arra, hogy Magyarország miniszterelnöke, egy blogposztomat szinte félkézzel fellöktem az első oldalra.