Liberális :) honlap-SEO
SEO PR munka, cikkmarketing
Valahol egyszer már beszámoltam arról, hogy bár hosszú évek óta optimalizálok weboldalakat, az csak ennek az évnek a tavaszán jutott eszembe, hogy a metaseo terén sem ártana lépni, azaz ideje lenne már keresőoptimalizáló oldalakat keresőoptimalizálni és eggyel-kettővel a találati listák élére kerülni - hiszen ez hozhat új munkákat, megbízásokat.
Legjobban ez a Honlapoptimalizálás bloggal sikerült (1. hely), de mondjuk arra, hogy Google optimalizálás, szintén benne vagyok az első 5-ben. Egy-két kisebb rendszert is építettem, ilyen pl. a seo.ungparty.net, de most új domainom és tárhelyem örömére egy újabb rendszer került a seo.liberall.hu cím alá. Menjen innen most link a ma épített keresőmarketing aloldalra, a főoédal linkje pedig a fejlécbe került Honlap-Seo szöveggel.
A liberall domain persze szándékosan áthallásos, mégsem csak liberális jelentésben értendő. Eredetileg Liber-All formában használtam előszőr, éppen tíz éve. Akkor mindenkönyveknek fordítottam - és egy virtuális könyvkiadó nevét képezte.
Mi SEO PR célú cikkmarketing?
A SEO PR cikkmarketing a keresőoptimalizálás (SEO) és a PR (public relations) eszközeinek kombinálása annak érdekében, hogy egy weboldal vagy márka nagyobb online láthatóságot, jobb Google-helyezést, és pozitív megítélést érjen el. Ez a módszer nemcsak a klasszikus reklámot célozza meg, hanem tartalomként jelenik meg – hasznos, informatív formában.
Milyen elemekből áll egy SEO PR cikk?
-
Kulcsszavak beépítése (pl. „használt laptop alkatrészek”, „télikert beépítés”)
-
Értékes, informatív tartalom – nem túl reklámszagú
-
Márkaneves említés (néha link nélkül is értékes)
-
Linképítés – „dofollow” link vissza a céloldalra
-
Megjelenés hiteles oldalakon, lehetőleg releváns tematikában
Mire jó ez a módszer?
-
Jobb Google-pozíció – a linképítés hatással van a rangsorolásra
-
Márkaismertség növelése
-
Bizalomépítés – ha más oldalak írnak rólad, az hitelesít
-
Forgalomterelés – ha a cikk érdekes, kattintanak a linkre
-
Online jelenlét építése – új vásárlók, ügyfelek elérése
Kinek érdemes használni?
-
Webshopoknak
-
Szolgáltatóknak
-
Új márkáknak, startupoknak
-
Cégeknek, akik szeretnének hosszú távon jelen lenni a keresőben
Példa egy SEO PR cikkre:
Ha van egy webáruházad, ahol használt laptop alkatrészeket árulsz, íródhatsz rólad egy PR cikket "Hogyan válasszunk megbízható használt laptop alkatrészt?" címmel, amely tartalmazza a weboldalad linkjét, és megjelenik egy releváns tech blogon. A Google ezt látja, mint hiteles hivatkozást → jobb helyezés → több látogató → több vásárlás.