Első hely a Google keresőben
Tartalom optimalizálás - első hely |
Látványos eredmény természetesen egy intenzív linktuninggal érhető el. Főleg akkor, ha a célzott weblap SEO-kondíció megfelelőek, azaz biztosított mind a keresőbarát forma, mind a kulcsszavaknak megfelelő tartalmi relevancia. Ha ezek adottak, akár néhány hetes erőteljes linképítéssel magasba repülhet a pártolt website. Én mégsem ajánlom ezt a módszert.
Komplex keresőoptimalizálás
A SEO komplex folyamat, sokoldalú jártasságot és szerteágazó tevékenységi formákat igényel. Ha csak a kulcsszavas linkhálózat felépítésére koncentrálunk, az hosszú távon megbosszulhatja magát. Felsorolom, hogyan tervezek és bonyolítok le én egy-egy nagyobb keresőmarketing programot.- Nincsen kész honlap: a siker érdekében a legjobban felépített, gazdag webhelyet is bővíteni, fejleszteni kell: a Google értékeli a dinamikus fejlődést. Növekedjen a website adatbázisa és szaporodjanak az indexelhető URL-ek. Ez alapkövetelmény.
- A direkt linkelés mellett folyjon a másodlagos, harmadlagos hivatkozási háló kiépítése: maguk a linket küldő oldalakra is történjen linképítés, lehetőleg olyan címek alól, amelyek a céloldalt közvetlenül nem linkelik.
- Szükséges a kulcsszófelhő folyamatos szélesítése. Hiába akarunk csak 1, vagy csak néhány kulcsszóval Google-sikert elérni, az egyoldalú fejlesztés és linkelés nem vezet jóra hosszú távon. Pl. ha egy laptop szerviz honlapját támogatjuk, ne csak a dőlt betűvel kiemelt kifejezés szerepeljen célzott keresőkifejezéseink között, használjuk a notebook, hordozható számítógép, táskagép, mobil PC és a javítás, szerelés, felújítás kifejezések kombinációit. Igen, bármilyen hihetetlen, a notebook javítás kulcsszóra is optimalizált weblap a laptop szervíz kulcsszóval is könnyebben és főleg tartósabb időre nyerhet vezető helyezést, semmint ha csak egy keresőszóra összpontosítunk minden erőforrást.
- Ugyanígy: linkeljünk a honlap nevére, cégnévre, márkanévre is. Ha ezek közvetlen összefüggésben vannak az alapszóval, jót tesz a honlap előmenetelének.
- Az egyedi cégnév és/vagy honlapcím kerüljön használat linkek nélkül is. A Google felismeri az egyedi neveket és ezek gyakori feltűnése belinkelés nélkül is (erre van közvetlen tapasztalatom) segíti a céloldal sikerét.
- Használjunk közösségi megosztásokat, tartalommegosztó szájtokat
- Legyünk aktívak a szakmai fórumokban - de soha nem tegyünk spam hozzászólásokat
- Használjuk az elemző és statisztikai audit rendszereket - ezekből nemcsak mi nyerünk infót, hanem támogatott oldalunk internetes beágyazottsága is nagyobb lesz.
A téma egy másik megközelítése:
A laptopszervíz weblapja számára top helyezés komplex keresőoptimalizással érhető el. Ebbe beletartozik a sokoldalú honlaptartalom optimalizálás, a kreatív linképítés és a közösségé marketing is. Hasonló eljárás követendő a terasz - télikert témában is. Első a releváns honlaptartalom, második a linkprofil építés.